به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، مجيد هدايت امروز در مراسم افتتاح كارخانه توليد پيستون خودرو در قزوين با اشاره به پيشرفتهاي صنعت كشور در سالهاي اخير اظهار كرد: حدود 25 درصد از كل بخش صنعت و معدن كشور مربوط به صنعت خودروسازي ميشود؛ لذا از همه دانشگاهيان و رسانهها ميخواهم كه به كل دستاوردها و پيشرفتهاي صنعت خودروسازي كشور نگاه كرده و سپس اظهارنظر كنند.
روز گذشته دكتر شجاعيفرد - رييس دانشكده خودرو دانشگاه علم و صنعت، اعلام كرده بود كه اكثر خودروهاي توليد داخل به غير از دو سه مورد غير استاندارد هستند.
هدايت در عين حال با اشاره به اين كه مردم از خودروسازان انتظار افزايش كيفيت محصولاتشان را دارند، خاطرنشان كرد: يكي از صنايعي كه كشورمان با اتكا به دانش فني متخصصان داخلي پيشرفت چشمگيري در آن حاصل كرده، صنعت خودروست و نقدها درخصوص اين صنعت عظيم بايد در جهت رشد و رفع اشكالات باشد.
وي همچنين با بيان اينكه صنعت خودروسازي كشور در توسعه پلتفرم تاخير داشته است، افزود: طراحي و توسعه چهار پلتفرم داخلي و ساخت 20 خودرو از روي آنها در دستور كار قرار داشته و بايد توسعه پلت فرمهاي داخلي با سرعت بيشتري انجام شود.
به گفته اين مقام مسوول، توسعه پلتفرم در سطح جهان معمولا حدود دو سال زمان ميبرد.
وي با اشاره به اين كه ايران خودرو امسال دو محصول جديد را روانه بازار ميكند، عنوان كرد: دو شركت خودروساز بزرگ داخلي (ايرانخودرو و سايپا) بايد هر يك داراي مركز تحقيقات و طراحي خودرو باشند كه بيش از سه هزار نفر نيروي متخصص در آن مشغول به كار و تحقيق باشند.
معاون وزارت صنايع ومعادن افزود: خودروسازان داخلي نبايد فقط به فكر توسعه فيزيكي و امور سهامداري باشند، بلكه بايد كيفيت محصولات خود را بالا ببرند.
وي با اشاره به اين كه ديگر نميتوان محصولات قديمي و تكراري را به بازار عرضه كرد، گفت: بايد زمان طراحي و رسيدن به توليد انبوه را كوتاه كرده و ظرف مت سه سال پلتفرمهاي جديد را طراحي و توليد خودرو از روي اين پلتفرمها را به 100 هزار دستگاه برسانيم.
رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع (ايدرو) گفت: افتخارات بزرگ صنعت خودرو كشور به راحتي به دست نيامده كه به آساني آن را از دست بدهيم.